by Azhan Mohi in
Premier League

Pemain baharu Manchester United, Tyrell Malacia berhasrat untuk menjadikan slot bek kiri miliknya, dengan harapan untuk melonjak mendahului Luke Shaw, Alex Telles dan Brandon Williams dalam barisan sengit di Old Trafford.

Pemain berusia 22 tahun itu tiba dari Feyenoord musim panas ini sebagai pemain pertama Erik ten Hag sebagai pengurus United.

Shaw bermain dalam kesebelasan utama ketika kemenangan persahabatan ke atas Liverpool minggu ini dan Malacia menggantikannya pada separuh masa di Bangkok ketika Red Devils menang 4-0.

Pemain Belanda itu berharap untuk menjadi pilihan utama di bahagian kiri pertahanan mendahului Shaw dan berkata dia akan bekerja keras dengan matlamat itu dalam fikiran pada pra-musim.

“Sudah tentu, sentiasa,” kata Malacia sama ada dia boleh mencabar Shaw. “Terdapat beberapa bek kiri yang bagus di sini: Telles, Brandon (Williams), Luke, saya. Jadi anda perlu bekerja keras dan membuktikan diri dalam latihan dan akhirnya jurulatih akan membuat keputusan.

“Sudah tentu, ia adalah matlamat semua orang (untuk berada dalam kesebelasan utama). Anda sentiasa mahu bermain, jadi anda perlu bekerja keras untuk itu. Saya suka menyerang, saya rasa itu salah satu sebab mengapa [Ten Hag] membawa saya ke sini, jadi saya perlu membuktikan kepada semua orang mengapa saya berada di sini.

“Dia mahu menyerang dengan bek kiri dan bek kanan, jadi itulah yang dia mahu. Dia mempunyai sistem dan dia mahu saya bermain seperti ini, dan itulah sesuatu yang kami bincangkan.”

Walaupun ia hanya perlawanan persahabatan, kekalahan 4-0 ke atas Liverpool di Thailand menjadi pembakar semangat buat skuad Manchester United dan Malacia seronok menyarung jersi Red Devils buat kali pertama.

“Saya gembira kerana saya membuat penampilan sulung saya dan kami mendapat kemenangan. Saya sudah berasa seperti saya di rumah. Mereka membuatkan saya berasa seperti sudah pulang, jadi saya gembira berada di sini,” katanya.

“Anda sentiasa mahu memenangi perlawanan, terutamanya menentang Liverpool. Tetapi pada akhirnya, permainan ini adalah untuk menjadi cergas, jadi ia adalah satu lagi kelebihan. Kami tidak bercakap banyak (selepas perlawanan), kami menuju ke Australia kami akan duduk dan menganalisisnya.

“Ia satu perbezaan yang besar (daripada Eredivisie). Saya mahukan ini sepanjang hidup saya, saya bekerja keras untuk itu, jadi saya perlu bekerja lebih keras sekarang.”

Share Post:

Related Posts