by Azhan Mohi in
Premier League

Erik ten Hag menegaskan Manchester United berazam untuk membawa masuk penyerang lain pada Januari tetapi enggan bercerita tentang kelab itu terlepas Cody Gakpo.

Bos United itu dianggap berminat untuk membawa bintang PSV Eindhoven itu ke Old Trafford setelah membincangkan perpindahan itu dengan penyerang itu semasa jendela perpindahan musim panas.

Pemain antarabangsa Belanda itu kini bersedia untuk menyertai Liverpool dalam perjanjian £44 juta, dengan pasukan Jurgen Klopp bergerak pantas untuk menyelesaikan perjanjian sempena Krismas.

Setelah membelanjakan lebih daripada £200 juta untuk rekrut baru semasa jendela perpindahan musim panas, United berkemungkinan terhad kepada peminjaman pada Januari.

Bercakap selepas kemenangan 2-0 United ke atas Nottingham Forest pada hari Selasa, Ten Hag membayangkan kelab itu akan bekerja dengan bajet yang ketat bulan depan.

Bos United tidak akan membincangkan kepentingannya atau kelab terhadap Gakpo, tetapi menggariskan kepentingan untuk membawa satu lagi pilihan ke hadapan dengan United masih bersaing dalam keempat-empat pertandingan.

Ditanya sama ada dia berharap untuk menandatangani baru di hadapan, ten Hag memberitahu Amazon Prime: “Kami sentiasa berada dalam penanda tetapi ia perlu sepadan bukan sahaja dengan kriteria sukan tetapi juga kriteria kewangan.

“Kami melakukan apa yang kami mampu untuk membawa masuk pemain yang kami perlukan.”

Ditanya secara khusus mengenai minat kelab terhadap Gakpo dan perpindahannya ke Liverpool, bos United itu menambah: “Saya tidak bercakap mengenai kes individu.

“Kami sedang mencari pemain yang menyerang, kami sedang mencari penyerang. Ia akan menjadi baik kerana permainan yang akan datang, terdapat begitu banyak, setiap hari ketiga.

“Ia adalah sukar. kami mahu bermain dalam semua liga yang kami sertai jadi mudah-mudahan kami terus bermain [dalamnya] sehingga akhir musim tetapi untuk melakukannya kami memerlukan nombor dalam skuad untuk menampung semuanya.”

Pilihan semasa United di hadapan kedua-duanya berada dalam lembaran skor pada hari Selasa dengan Marcus Rashford dan Anthony Martial mencapai sasaran dengan Fred mencatat satu gol lewat menentang Forest.

Share Post:

Related Posts