by klasikko in
Premier League

Raheem Sterling kelihatan tidak mengendahkan permintaan peminat untuk menandatangani baju Manchester City berikutan perpindahannya ke Chelsea pada musim panas ini.

Pemain berusia 27 tahun itu menandatangani perjanjian lima tahun dengan The Blues awal minggu ini, meninggalkan City selepas menghabiskan tujuh tahun di stadium Etihad.

Sterling mengucapkan terima kasih kepada bekas rakan sepasukannya, pengurus dan peminat kelab itu dalam ucapan penuh emosi di media sosial sebaik sahaja perpindahannya disahkan.

Bagaimanapun, pemain England itu kini lebih berminat untuk membina ikatan dengan penyokong baharunya dan memilih untuk tidak menandatangani jersi City semasa lawatan ke Amerika Syarikat.

Dalam video yang disiarkan di media sosial, bekas pemain Liverpool itu boleh dilihat menandatangani baju dan bergambar dengan beberapa peminat Chelsea yang teruja.

Seseorang memegang baju biru muda City untuk ditandatangani, bagaimanapun Sterling nampaknya tidak mengendahkannya serta seolah-olah tidak pernah melihatnya.

Peminat Chelsea cukup gembira dengan reaksinya itu, manakala ramai menganggap dia sepatutnya menandatangani jersi kelab di mana dia menerima beberapa pencapaian terbesar.

Dia bukanlah seorang pemain Premier League pertama yang memilih untuk tidak menandatangani jersi lawan pada musim panas ini.

Bulan lepas, sebelum diumumkan sebagai pemain Arsenal, penjaga gol Amerika Syarikat Matt Turner menolak permintaan peminat untuk menandatangani baju Tottenham Hotspur di negara asalnya.

Sterling tidak diturunkan dalam kemenangan pra-musim Chelsea ke atas Club America, di mana Mount menjaringkan gol kemenangan.

Callum Hudson-Odoi dan Hakim Ziyech bermula di posisi sayap menemani Kai Havertz, sementara Mount, Werner dan Christian Pulisic bermain di babak kedua.

Share Post:

Related Posts