by Azhan Mohi in
Premier League

Paul Scholes percaya Erik ten Hag ‘kecewa’ dengan pemain Manchester Unitednya selepas mereka memerlukan gol masa kecederaan untuk menewaskan Omonia dalam Liga Europa.

Kelab kecil Cyprus, Omonia kelihatan bersedia untuk mencatat keputusan seri yang mengejutkan di Old Trafford pada malam Khamis ketika penjaga gol Francis Uzoho mempamerkan persembahan yang mengagumkan untuk mengecewakan pasukan tuan rumah.

Tetapi United akhirnya memecah kebuntuan hingga ke masa kecederaan, pemain gantian Scott McTominay menerjah gawang dengan percubaan ke-33 pasukannya ke gawang.

Harapan Manchester United untuk melayakkan diri sebagai pemenang kumpulan akan menerima tamparan hebat sekiranya mereka gagal menewaskan Omonia, walaupun mereka masih memerlukan Real Sociedad untuk tergelincir untuk berpeluang menduduki tempat teratas Kumpulan E.

Dalam wawancara selepas perlawanannya di BT Sport, Ten Hag ditanya sama ada kemenangan adalah satu-satunya perkara yang penting pada malam Khamis dan menjawab: “Tidak, ia bukan kerana bola sepak adalah mengenai menjaringkan gol.

“Kami mencipta begitu banyak peluang tetapi kami hanya menjaringkan gol sekali sahaja. Pasukan itu bersabar, mereka terus mencipta dan kemudian mereka menjaringkan gol.”

Legenda Old Trafford, Scholes merasakan ini adalah bukti bahawa Ten Hag ‘kecewa’ dengan pemainnya dan mengakui United mengelak keputusan yang ‘memalukan’ hasil jaringan lewat McTominay.

“Saya rasa dia kecewa,” kata Scholes. “Dia menjangkakan 4-0 atau 5-0 malam ini, seperti kita semua. Dia kecewa dengan pemainnya.

“Tidak mengapa mengekalkan bola, mencipta peluang, tetapi jika anda tidak menjaringkan gol anda tidak memenangi perlawanan. Itu akan mengecewakan dia. Mereka tidak boleh terlalu membazir ke hadapan kerana itu boleh merugikan mereka.”

Scholes menambah: “Ia adalah keputusan yang tepat kerana Manchester United begitu dominan dalam kedua-dua perlawanan.

“Gol masa kecederaan itu telah menyelamatkan diri mereka sendiri. Francis Uzoho melakukan beberapa penyelamatan yang baik tetapi tiada apa yang anda tidak jangkakan.

“Manchester United mempunyai lebih daripada cukup peluang tetapi penyudah mereka tidak ada malam ini.”

Sementara itu, McTominay memuji penjaga gol Omonia Uzoho atas prestasi ‘kelas’nya di Old Trafford dan mengakui jaringan lewatnya adalah ‘gol besar’ untuk kelab itu.

Share Post:

Related Posts