by Azhan Mohi in
Piala Dunia

Seorang peminat hebat bola sepak sangat teruja dengan bintang FaceTime Manchester City, Jack Grealish sehari selepas gol didedikasikan untuknya.

Finlay Fisher, 11, telah menjadi bualan dalam Piala Dunia selepas Grealish melakukan sambutan gol yang diminta oleh anak muda itu semasa England menang 6-2 ke atas Iran pada Isnin.

Grealish, yang menjaringkan gol terakhir dalam perlawanan kumpulan, menyiarkan foto saat dia melakukan lengan goyang dan meniup ciuman.

Dia menambah kapsyen ‘untuk awak Finlay’, disertai dengan hati.

Dalam perbualan FaceTime semalam, Finlay memberitahu Grealish: “Saya suka gol anda.”

Pemain bola sepak itu menjawab: “Anda lebih menyukai perayaan itu!”

Grealish kemudian bergurau Finlay kini ‘terkenal’ selepas ‘di mana-mana’, sebelum budak itu berkata: “Saya fikir awak sudah lupa.”

Kedua-duanya itu bertemu baru-baru ini selepas Finlay, yang menghidap cerebral palsy, menulis surat kepada Grealish apabila dia mendapati kakak pemain bola sepak itu, Hollie, juga menghidap penyakit itu.

Finlay sering jatuh akibat keadaannya dan berada di hospital kerana kecederaan kaki pada hari Isnin – dan baru sahaja kembali ke masa untuk menonton perlawanan.

Bercakap bersama ayahnya dan Fisher, dia memberitahu BBC Breakfast melihat sambutan itu ‘seperti mimpi menjadi kenyataan’.

“Pada waktu pagi saya cedera kaki, jadi saya terpaksa pergi ke A&E, tetapi syukur saya kembali 10 minit sebelum perlawanan bermula,” jelasnya.

“Saya akhirnya kembali, dan dia menjaringkan gol. Saya melompat-lompat, atau cuba melompat.

“Pada mulanya saya fikir dia tidak akan ingat, tetapi apabila dia melakukannya, saya seperti: “Ya Tuhanku, dia telah melakukan cacing.”

“Rasanya seperti mimpi menjadi kenyataan, saya tidak dapat mengatakan betapa gembiranya saya. Saya masih belum berjaya mengatasinya.”

Finlay berkata melihat wiranya adalah ‘seperti bertemu Superman’.

“Saya tidak percaya, saya sangat terkejut,’ katanya. ‘Apabila anda bertemu idola anda, ia seperti bertemu Superman atau Batman, anda tidak boleh membayangkannya.

“Dia mahu datang dan berjumpa saya pada masa lapangnya, jadi saya benar-benar ingin berterima kasih kepadanya untuk itu.”

Ayah Dan berkata walaupun dia peminat Manchester United, dia ‘sangat menghormati’ Grealish.

Share Post:

Related Posts