by Azhan Mohi in
Premier League

Ejen bintang muda Manchester United, Facundo Pellistri akan bertemu dengan hierarki kelab untuk membincangkan masa depan pemain muda itu dan berkata pemergian pada Januari adalah ‘semakin hampir’.

Pellistri telah menjalani dua tempoh pinjaman di kelab Sepanyol, Alaves – gagal menjaringkan gol dalam 33 penampilan liga – tetapi kecederaan yang meningkat pada musim panas bermakna dia kekal di Old Trafford untuk separuh pertama kempen 2022-23.

Selepas mengatasi masalah buku lali itu, pemain berusia 20 tahun itu telah disenaraikan dalam skuad Erik ten Hag pada sembilan aksi terakhir tetapi telah menjadi pemain gantian yang tidak digunakan setiap kali.

Dia mungkin diberi peluang yang jarang untuk menarik perhatian dalam pertembungan pusingan ketiga Piala Carabao minggu depan dengan Aston Villa, dengan Ten Hag dijangka akan meneruskan dengan barisan yang kuat untuk perlawanan Europa League yang mesti dimenangi pada Khamis dengan Real Sociedad – yang akan menentukan tempat teratas dalam kumpulan.

Walaupun bergelut untuk masa permainan bersama United, Pellistri telah membuat tujuh penampilan untuk Uruguay tahun ini – bermain 45 minit menentang Iran pada bulan September – dan berkemungkinan akan menyertai skuad terakhir mereka untuk Piala Dunia, setelah membuat senarai sementara mereka.

Ejennya, Edgardo Lasalvia, kini telah mengesahkan kepada ESPN Uruguay bahawa dia sedang mengusahakan perpindahan yang berpotensi pada Januari dan Pellistri berharap untuk menggunakan Piala Dunia sebagai pameran bakatnya.

Ejen Facundo Pellistri mendakwa pemergian dari Manchester United adalah ‘dekat’ jika dia mempunyai Piala Dunia yang bagus.

Selepas mendedahkan bahawa dia akan bertemu dengan pegawai United tidak lama lagi, Lasalvia memberitahu ESPN: “Saya fikir dengan Piala Dunia yang baik – yang kami percaya dia akan miliki – pemergiannya sudah dekat.”

Pellistri mempamerkan aksi cemerlang semasa jelajah pramusim United di Thailand dan Australia sebelum kecederaan buku lali yang dialami di Oslo menentang Atletico Madrid menyebabkan dia diketepikan sehingga awal Oktober.

Ten Hag telah pun memberikan banyak masa permainan kepada pemain muda musim ini – dengan Alejandro Garnacho baru-baru ini menarik perhatian bertemu Sheriff FC – dan bos United itu berkata Pellistri berada dalam fikirannya tetapi menggalakkannya untuk memperjuangkan peluangnya.

Ditanya mengenai Pellistri minggu lalu, Ten Hag berkata: “Dia cedera, [untuk] tempoh yang lama. [Melawan] Atletico Madrid, [dia mendapat] kecederaan teruk. Jadi dia kini kembali.

“Kami mempunyai beberapa pemain muda di latar belakang dalam posisi menyerang.

“Persaingan yang agak baik di sana dan mereka perlu berjuang untuk meyakinkan kami, untuk meyakinkan saya untuk berada dalam pasukan, dan dia adalah salah satu pilihan.”

Share Post:

Related Posts